19 Mart 2012 Pazartesi

SERENAD-Zülfü Livaneli


Hemen hemen ayda 2 kitap okumaya gayret gösteririm. Daha önce zülfü livaneliyi hiç okumadığım için kitap ilk geldiğinde çok merak etmiştim. Fakat 3 gün içinde kitabı bitirince daha önce zülfü livaneliyi neden okumadım diye kendime hayıflandım.ve kapağındaki 170.000 adetin neden olduğunudaha iyi anladım.......İlk  okumaya başladığımda 200. sayfayı okuduğumu gördüm. Gayet sürükleyici bir yapısı olduğu gibi yaşanmış olan gerçekleri bir kere daha  net şekilde okuyucuya sunmakta.Toplumsal tarihe ayna tuttuğu gibi dokunaklı bir aşk öyküsünüde içinde barındırmakta. Kütüphane arşivinde bulunması gereken bir eser diye düşünüyorum.


481 sayfa Doğan Kitap 170.000 adet

ÖZET : Her şey, 2001 yılının Şubat ayında soğuk bir gün, İstanbul Üniversitesi’nde halkla ilişkiler görevini yürüten Maya Duran’ın (36) ABD’den gelen Alman asıllı Profesör Maximilian Wagner’i (87) karşılamasıyla başlar.

1930’lu yıllarda İstanbul Üniversitesi’nde hocalık yapmış olan profesörün isteği üzerine, Maya bir gün onu Şile’ye götürür. Böylece, katları yavaş yavaş açılan dokunaklı bir aşk hikâyesine karışmakla kalmaz, dünya tarihine ve kendi ailesine ilişkin birtakım sırları da öğrenir