29 Ocak 2013 Salı

HELVACI BABA TÜRBESİ


Helvacı babanın ismini herkes bilir ama türbesini herkes bilmez…..

İstanbul’da özelliklede vefa semtini ve çevresini bilenler Helvacı babayı muhakkak duymuşlardır. Her Cuma kadınların adak adamak ve dilek dilemek için geldikleri şehzade Mehmet Cami’nin bahçesi dolup taşmaktaydı….
 
Bahçedeki koca çınarın etrafına doluşup helvacı babaya Yasin okuyanlar dilek dileyen yada dileği olduğu için şeker dağıtanların arasında tek tük de olsa erkekleri de gördüğüm olurdu.  Vefa lisesinde okuduğum  dönemde öğle tatillerinde dolaşmaya şehzade caminin oradaki parka gittiğimiz için bu kalabalığa 4 sene boyunca tanık olmuşumdur.  O zamanlar lise 4 yıl değildi dediğinizi duyar gibiyim, evet o zamanlar lise 3 yıldı fakat ben 1 sene okuldan çok kaçtığım için sınıfta kaldım ve liseyi 4 yılda bitirdim. Pişman mıyım diye  sorarsanız hiçte pişman olmadım hatta keşke birkaç sene daha kalsaymışım dediğim çok olmuştur J

 Benimde her Cuma müdavimi olduğum ve her Cuma Yasin okuttuğum helvacı babanın türbesinin meğer şehzade Mehmet camiinde değil de türbesinin vezneciler son duraktan esnaf hastanesine giden yolun üzerinde olduğunu çok sonraları tesadüf eseri öğrendim.   Ben ve benim gibi helvacı babayı Şehzade Mehmet Caminin bahçesindeki o koca çınarın altında olduğunu sanıp her Cuma günü oraya gidenlere Helvacı baba’nın görüp te bu zamanda bu kadar cahil hala var mı diyerek gülümsediğini düşünmekteyimJ

Silifkenin Zeyniye köyünde dünyaya gelmiştir . Gönlüne düşen Allah aşkıyla istanbul'a gelip Pir Ali Aksarayi Hz. lerine intisap etmiştir . İsmail Maşuki Hz.lerine enişte olma şerefine erişmiştir .

Kanuni Sultan Süleyman , Bozdoğan Kemerine bitişik birkaç oda yaptırıp Helvai Yakup hz.lerine vermiştir .

Helvai Yakup Hz. leri 1588 yılında vefat etmiştir.